Toimitusehdot

Särkänniemen verkkokaupan käyttöohjeet ja toimitusehdot

Voimassa 1.9.2014 alkaen

 

1. Yleistä Särkänniemen verkkokaupasta

Särkänniemen verkkokauppa – myöhemmin tekstissä verkkokauppa – on Tampereen Särkänniemi Oy:n (Tampere, Y-tunnus: 0155085-6) – myöhemmin tekstissä Särkänniemi - ylläpitämä markkinapaikka. Särkänniemi myy verkkokaupassa lipputuotteita, lahjakortteja sekä Särkänniemi-aiheisia tuotteita, kuten tekstiilejä ja muita vapaa-ajantuotteita, täysi-ikäisille yksityishenkilöille, joista myöhemmin käytetään nimitystä kuluttaja tai tilaaja.

Särkänniemi on sitoutunut noudattamaan verkkokauppatoiminnassaan Suomen Suoramarkkinointiliitto ry:n (SSML) Reilun Pelin Sääntöjä ja Sähköisen Kaupankäynnin Sääntöjä sekä kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja. 

2. Särkänniemen verkkokaupasta tilaaminen

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin käyttöehtoihin.

Tilauksen yhteydessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa: nimi, tilaajan postiosoite (sekä tilauksen toimitusosoite, mikäli se on eri kuin tilaajan postiosoite), sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Tiedot tallennetaan Särkänniemen asiakasrekisteriin.

Verkkokaupasta voi tilata tuotteita joko rekisteröitymällä tai ilman rekisteröitymistä.
Rekisteriselosteen löydät täältä.

Yhteydenpito Särkänniemen ja tilaajan välillä tapahtuu sähköpostilla ja puhelimitse. Tilaaja sitoutuu tilauksen tekemisen jälkeen tarkkailemaan sähköpostiaan. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun kuluttaja on jättänyt ja maksanut tilauksen. Samalla hän sitoutuu noudattamaan näitä verkkokaupan käyttöehtoja. Tilauksen saavuttua verkkokaupan järjestelmään, lähettää järjestelmä automaattisen tilausvahvistuksen tilaajan sähköpostiin. Mikäli tilaaja tilauksen jättämisen jälkeen haluaa olla yhteydessä kauppiaaseen esim. tilauksen muuttamisen vuoksi, yhteyden kauppiaaseen saa sähköpostitse tai puhelimitse.

Särkänniemen vastuu tuotteen huonosta saatavuudesta, viranomais- tai maahantuontirajoituksista tai kuluttajavaateista rajoittuu aina maksimissaan kaupan purkamiseen ja maksettujen rahojen palauttamiseen.

Kaikki Särkänniemen verkkokaupan tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tilaajaa kehotetaan tutustumaan huolellisesti tuoteselosteisiin ja -kuvauksiin verkkokaupassa. Mikäli tilaaja ei hyväksy tuotteen/tuotteiden sisältöä, tulee hänen palauttaa tuote kuudenkymmenen (60) päivän palautusoikeuden puitteissa käyttämättömänä takaisin palautusosoitteeseen. Särkänniemi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

3. Hinnat ja postituskulut

Kaikki tuotteiden hinta- ja muut tiedot näkyvät verkkokaupan kotisivulla. Verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta.

Tuotteiden hintaan lisätään postituskulut, ja ostoskori kertoo postituskulujen suuruuden. Yhden tilauskerran toimituslisä on 2 € riippumatta tuotteiden lukumäärästä. Tilauksen arvon ollessa vähintään 500 €, toimitetaan se kirjattuna kirjeenä, jolloin toimituskulut ovat 6 €/tilaus.

Toimituslisää ei lisätä, mikäli tuotteet tilataan toimitustavalla "nouto". Nouto ei kuitenkaan ole mahdollinen kaikille tuotteille vaan osa tuotteista (esimerkiksi lahjakortit ja kausikortit) toimitetaan ainoastaan postitse, jolloin tilaukseen lisätään toimituslisä 2 € tai 6 €.

4. Toimitus

Särkänniemen verkkokaupan toimitustapavaihtoehtoina ovat tuotteesta riippuen postitus ja/tai nouto. Yhdellä kertaa tilattavat tuotteet toimitetaan samalla toimitustavalla.

4.1. Nouto

Noudettavat tuotteet voi noutaa Särkänniemen lipunmyyntipisteistä vierailupäivänä. Noudettavat tuotteet voi noutaa vierailupäivänä Särkänniemen lipunmyynneistä n. 2 h oston jälkeen. Noudettaessa tilausta asiakkaan tulee esittää sähköpostitse lähetetty tilausvahvistus tai tilausnumero. Tuotteita noudettaessa on tilauksen kaikki tuotteet noudettava kerralla (kaikki noutotilauksessa olevat rannekkeet tulee käyttää lunastuspäivänä).

Huvilaitteiden ollessa suljettuna teitä palvelee Näsinneulan aulainfon lipunmyynti.Mikäli tilauksessa on pelkästään kertalippuja kohteisiin, toimii lippuna myös tulostettu tilausvahvistus, joka luovutetaan kohteen henkilökunnalle. Päiväliput ja rannekkeet tulee noutaa lipunmyynnistä.

Kesäkaudella huvilaitteiden ollessa avoinna lipputuotteet voi noutaa myös pääportin telttakatoksen lipunmyyntipisteistä, pääportin infosta tai Pelitalon lipunmyynnistä (Pizzeria Pellen vieressä). Huom! Herkkusetelit, Särkänniemi-paketit ja Kahden Päivän Elämysrannekkeet ovat noudettavissa ainoastaan pääportin infosta.

4.2. Postitus

Tilauksia toimitetaan postituksella Suomeen sekä EU-maihin. Postitettavat tuotteet voi myös tilata lahjaksi, jolloin tilatessa tilaajan osoite ja toimitusosoite merkitään erikseen.

Verkkokaupan postitettavien tuotteiden toimitusaika on normaalisti n. 4-7 arkipäivää siitä päivästä laskien, jolloin tilaus on jätetty verkkokaupan järjestelmään tai tuotteen (esimerkiksi kausikortti) toimittamiseksi tarvittavat lisätiedot on toimitettu. Särkänniemi pyrkii ilmoittamaan tilaajalle, jos tuotteen käsittelyaika on enemmän kuin 7 päivää. Mikäli tilaus ei ole tullut kuluttajalle 7 päivän sisällä, kuluttajan tulee ottaa yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Kaikki tilauksen tuotteet toimitetaan asiakkaalle samassa lähetyksessä. Jos yhdellä tuotteella on pidempi toimitusaika, toimitetaan koko toimitus asiakkaalle samaan aikaan.

Kesäkausarin toimitusaika on noin 7 arkipäivää.

Koululaisrannekkeet ja kesän 2017 herkkusetelit toimitamme myöhemmin keväällä 2017. Toimitukset aloitamme maaliskuun lopulla.

4.3. Toimituksessa rikkoutuneet tai kadonneet lähetykset

Särkänniemi takaa että tuotteet ovat ehjiä toimituksen tapahtuessa. Jos tuote kuitenkin vahingoittuu tai katoaa lähetyksen aikana Särkänniemeltä tilaajalle, vastaa Särkänniemi aiheutuneista kuluista. Tilaajan tulee reklamoida lähetyksen hajoamisesta postissa sitä noutaessaan ja todeta vahinko postin virkailijan kanssa ja täyttää vahinkoilmoitus. Lisäksi tästä tulee ilmoittaa Särkänniemen verkkokaupan asiakaspalveluun neljäntoista (14) päivän kuluessa.

Mikäli tuote vahingoittuu tai katoaa tuotepalautuksen aikana tilaajalta Särkänniemelle, on tilaaja tai Suomen Posti Oy vastuussa kustannuksista.

4.4. Noutamatta jääneet lähetykset

Noutamatta jäänyt lähetys ei käy asiakaspalautukseksi. Noutamatta jääneistä lähetyksistä pidätämme kuluttajalta tilauksen hinnan.

5. Maksaminen

Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Pankki- ja korttimaksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla vastaanottajana näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle.Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään maksuvahvistusviesti.

5.1. Maksutavat

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet. Lisäksi maksutapavaihtoehtoina ovat yleisimmät maksukortit sekä lasku tai erämaksu.

5.1.1. Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard, American Express, Diners Club ja Business Eurocard)

Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Verifone Finland Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Verifone Finland Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

5.1.2. Laskulla ostaminen

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat: Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” tarkistamme luottotietosi henkilötunnustasi vastaan.

Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Yksityishenkilöillä maksimilaskutusraja on 2 000 € ja yritysasiakkailla 5 000 €.

5.1.3. Laskun muuttaminen luotoksi

Sinulla on mahdollisuus muuttaa lasku luotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löydät luoton tarkemmat luottoehdot. Voit tehdä lisäostoksia aina, kun Sinulla on luottorajaa jäljellä ja maksaa ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo(a)svea.fi.

Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

5.1.4. Erämaksulla ostaminen

Svea Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa Sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa.

Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.

Luottoajan valitset Sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista Sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt.
Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo(a)svea.fi

Mikäli maksut jäävät maksamatta, emmekä ole saaneet yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelustamme. Lue tarkemmat ehdot tästä. Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.

Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Asiakaspalvelu laskuun ja erämaksuun liittyen:

Svea Ekonomi Ab, filial i Finland
Mechelininkatu 1 A
00180 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092
Sähköposti: webpay(a)svea.fi
www.sveawebpay.fi

5.2. Maksujenvälittäjän yhteystiedot

Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 VANTAA
Asiakaspalvelu: 0600 01 02 03
www.verifone.fi

6. Palautusoikeus

Särkänniemen verkkokaupasta tilattuja lippuja ei vaihdeta eikä lunasteta takaisin (Kuluttajansuojalaki 38/1978, 6. luku, 16 § (30.12.2013/1211)).

Poikkeuksena ovat koululaisryhmien tilaamat Koululaisrannekkeet. Esimerkiksi oppilaan sairastuessa voi hän käyttää luokkaretkellä käyttämättä jääneen Koululaisrannekkeen myöhemmin kesäkauden 2017 aikana tai sen voi palauttaa Särkänniemen infoon vierailupäivänä tilauksen mukana lähetetyn palautuslomakkeen kanssa, jolloin hyvitämme Koululaisrannekkeen hinnan palautuslomakkeessa ilmoitetulle tilille vierailun jälkeen.

7. Häiriötilanteet

Särkänniemi ei vastaa muista osapuolista (esimerkiksi maksuntarjoajista) johtuvista ongelmista tilauksen tekemisessä.

Särkänniemi pidättää oikeuden olla toimittamatta tuotteita, jos esimerkiksi järjestelmävirheen vuoksi tuotteita on pystynyt tilaamaan olennaisesti väärällä hinnalla. Tällöin Särkänniemi voi perua tilauksen ja palauttaa tilauksen summan asiakkaalle.